Din această campanie face parte documentarul Discovery Channel „Racing Extinction”, care va avea premiera pe 2 decembrie, de la 21.00 (ora României). Programul va putea fi vizionat în 220 de ţări din toată lumea, într-un interval de 24 de ore, începând din Noua Zeelandă şi încheind cu Statele Unite.
Realizată în parteneriat cu Vulcan Production, compania lui Paul G. Allen, coproducător executiv al documentarului, şi Oceanic Preservation Society, campania globală „Racing Extinction” presupune conţinut nou, o platformă digitală dedicată şi o serie de materiale educaţionale, încurajând telespectatorii să facă „1 lucru” pentru a salva planeta.
De asemenea, iniţiativa include un parteneriat şi o campanie media derulată împreună cu U.S. Wildlife Trafficking Alliance (USWTA.ORG), pentru a susţine supravieţuirea speciilor. Campania include o serie de şase experienţe originale, disponibile pe Discovery VR, aplicaţia de realitate virtuală a companiei, care prezintă specii în pericol de dispariţie şi informează publicul cu privire la eforturile de protejare şi conservare a acestora.
„Discovery Communications este o companie cu obiective foarte clare. Explorarea şi salvarea planetei sunt prioritare pentru noi. Difuzarea documentarului «Racing Extinction» ne ajută să continuăm această tradiţie, insuflându-le telespectatorilor dorinţa de a avea un impact pozitiv asupra lumii. Salvarea planetei face parte din ADN-ul nostru şi, de vreme ce jumătate dintre speciile lumii sunt pe cale de dispariţie, credem că este responsabilitatea noastră să răspândim mesajul acestei campanii şi să trecem la fapte. Începem cu «1 lucru» şi sperăm ca telespectatorii noştri să urmeze exemplul”, a declarat David Zaslav, preşedinte şi CEO al Discovery Communications.
„Racing Extinction” va fi catalizatorul unei campanii mai ample, care se va derula sub hashtagul #StartWith1Thing – apelul Discovery la acţiune, pentru a crea o mişcare globală pornind de la acest eveniment de televiziune.
#StartWith1Thing are menirea de a uni oamenii, propunându-le să schimbe lucruri mărunte, care, cumulate, pot produce schimbări majore în vederea salvării speciilor în pericol de dispariţie, pentru mediul înconjurător şi pentru omenire. Discovery va promova premiera globală a documentarului şi conţinutul pe platformele adiţionale, prin intermediul reţelelor de socializare şi elementele digitale şi de realitate virtuală, pentru ca alături de partenerii săi să incite curiozitatea publicului şi dorinţa de a acţiona într-una din cele patru direcţii ale campaniei, precum: lupta contra traficului cu specii sălbatice sau reducerea emisiilor de carbon prin folosirea energiei regenerabile şi a mijloacelor de transport ecologice.
În plus, campania va scoate în evidenţă acţiuni individuale, pentru a demonstra impactul pe care îl pot avea oamenii când se unesc, într-o comunitate globală. Consumatorii sunt încurajaţi să-şi găsească inspiraţia pentru acel „1lucru” pe care îl vor face, vizitând secţiunea „#StartWith1Thing” pe www.racingextinction.com. Fiecare poate alege din mai multe opţiuni acel „1 lucru” pe care să-l facă în fiecare zi, săptămână sau lună, urmărindu-şi progresul alături de întreaga lume prin intermediul reţelelor de socializare. În România, oricine este interesat poate afla de pe site-ul Discovery.ro ce poate schimba în viaţa sa, lucruri mici care la nivel macro pot ajuta la prevenirea extincţiei unor specii, contribuind astfel la salvarea planetei.
Pe de altă parte, experienţele de realitate virtuală dezvăluie care sunt speciile în pericol de dispariţie. Discovery VR, produsul de realitate virtuală al companiei, va iniţia şase experienţe originale, axate pe câteva dintre cele mai maiestuoase animale din lume, printre care: specii de elefanţi vulnerabile sau aflate în pericol de dispariţie, rinoceri, lei, rechini-balenă, pisici-de-mare şi girafe. Acest conţinut cu elemente de realitate virtuală va fi prezentat în cadrul Conferinţei ONU privind schimbările climatice, care va avea loc la Paris, în perioada 30 noiembrie – 11 decembrie. Discovery VR include şi experienţe originale în format de scurtmetraj, cu subiecte şi conţinut din portofoliul Discovery Communications. Noile experienţe referitoare la speciile în pericol de dispariţie sunt disponibile pentru iOS şi Android, dar şi accesând DiscoveryVR.com. Publicul poate să se bucure de conţinut suplimentar VR de la Discovery şi pe canalele de pe YouTube ale companiei sau pe Facebook.
Campania va fi amplificată şi prin intermediul diviziei Discovery Education, cel mai important furnizor de conţinut digital şi resurse de dezvoltare profesională pentru învăţământul public, de la nivel preşcolar până la clasa a 12-a. În plus, elevii şi profesorii din întreaga lume pot accesa o serie de materiale didactice disponibile pe platforma DiscoveryEducation.com/RacingExtinction pentru a afla mai multe despre eforturile de a produce o schimbare în abordarea acestor probleme importante.
Semnat de regizorul premiat cu Oscar Louie Psihoyos, documentarul „Racing Extinction” urmăreşte problemele dificile cu care se confruntă speciile cele mai periclitate de pe Pământ. În următorii 100 de ani, lumea riscă să piardă 50% dintre speciile actuale. În ultimii 100 de ani, 90% din populaţia de gheparzi şi 97% din populaţia de tigri a lumii au dispărut. În deceniile următoare, ţestoasele marine, leoparzii, rinocerii şi urangutanii sunt doar câteva dintre speciile aflate în pericol de dispariţie. Psihoyos a adunat o echipă de artişti şi activişti într-o operaţiune sub acoperire, propunându-şi să aducă în prim-plan lumea ascunsă a speciilor în pericol de dispariţie şi lupta pentru protejarea lor şi împotriva unei extincţii în masă. Cutreierând planeta pentru a se infiltra pe cele mai pericolase pieţe negre şi folosind tehnologii performante pentru a studia legătura dintre emisiile de carbon şi extincţia speciilor, „Racing Extinction” dezvăluie în premieră absolută imagini uluitoare, care vor schimba cu adevărat modul în care vedem lumea.
Discovery Communications este lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, care ajunge la aproape 3 miliarde de abonaţi în peste 220 de ţări şi teritorii. De peste 30 de ani, Discovery le oferă oamenilor posibilitatea de a-şi satisface curiozitatea prin intermediul brandurilor sale globale de televiziune, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, Turbo/Velocity şi OWN: Oprah Winfrey Network.
Discovery controlează Eurosport, liderul pan-regional înconţinut sportiv din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa.